مرگ‌ و میر بیشتر و فرزندآوری کمتر در کره جنوبی

۱,۱۸۳ بازديد

مرگ‌ و میر بیشتر و فرزندآوری کمتر در کره جنوبی https://myirannews.ir/مردم-و-اجتماع/مرگ‌-و-میر-بیشتر-و-فرزندآوری-کمتر-در-کر/ https://myirannews.ir/مردم-و-اجتماع/مرگ‌-و-میر-بیشتر-و-فرزندآوری-کمتر-در-کر/#respond اخبار ایران من Tue, 05 Jan 2021 15:20:10 0000 مردم و اجتماع برای اولین بار در تاریخ کره جنوبی ، این کشور در حال حاضر کمترین میزان زاد و ولد را تجربه می کند و در عین حال سالخوردگان ، تعداد مرگ و میر بیش از تعداد تولد در این کشور است. به گزارش اخبار ایران من ، آمارهای جمعیتی نشان می دهد که تا سال 2020 …

برای اولین بار در تاریخ کره جنوبی ، این کشور در حال حاضر کمترین میزان زاد و ولد را تجربه می کند و در عین حال سالخوردگان ، تعداد مرگ و میر بیش از تعداد تولد در این کشور است.

به گزارش اخبار ایران من ، آمارهای جمعیتی نشان می دهد که تا سال 2020 ، برآورد می شود 307،764 نفر در این کشور جان خود را از دست داده و 275،800 کودک متولد شده اند.

جمعیت کره جنوبی در پایان دسامبر با 20838 نفر جمعیت کمتر در سال 2019 ، 51،829،023 نفر را نشان می دهد.

در حالی که کره جنوبی کاهش جمعیت را تجربه می کند ، تعداد افراد مسن در حال افزایش است ، در حال حاضر بیش از 60 نفر 24 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

برنامه توانبخشی دولت را تحت فشار قرار داده است تا با اثرات پیری و سیاست هایی که زندگی خانوادگی بیشتر را تقویت می کند مقابله کند. این امر به دلیل کمبود جوانان در اقتصاد کشور که بزرگترین اقتصاد آسیا است تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

کاهش تعداد تولدها به عوامل مختلفی برمی گردد ، از جمله مشکلات مالی مانند تحصیلات عالی ، هزینه های بهداشت و درمان و مسکن و شرایط سخت زنان.

دولت رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این اخیراً سیاست های زیادی را برای تشویق مردم به داشتن فرزند بیشتر از جمله امور مالی خانواده معرفی کرده است.

این قانون که قرار است در سال 2022 اجرا شود ، برای هر کودک متولد شده 2 میلیون میلیون (5 هزار و 350) نفر پیش بینی می کند و علاوه بر این ، درآمد والدین ماهانه 300000 (2 202) برای والدین تا یک سالگی کودک فراهم می کند.

تغییر جمعیتی نتیجه تغییر نگرش دختران به ازدواج است.

طبق یک نظرسنجی در سال 2018 ، تنها 22٪ از زنان مجرد معتقدند که ازدواج قسمت مهمی از زندگی است.

طبق آمار ، 257،600 نفر در سال 2019 ازدواج کرده اند ، در حالی که ده سال پیش تعداد افراد ازدواج شده 434،900 نفر بوده است.

به گزارش ایندیپندنت ، دولت پیش بینی کرده است که اگر نرخ زاد و ولد ادامه یابد ، جمعیت کره جنوبی تا سال 2067 به 39 میلیون نفر کاهش می یابد و بیش از 46 درصد جمعیت بالای 60 سال سن دارند.

انتهای پیام

https://myirannews.ir/مردم-و-اجتماع/مرگ‌-و-میر-بیشتر-و-فرزندآوری-کمتر-در-کر/feed/ 0

بهترین فصل سفر به کره جنوبی

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشو کره جنوبی دارا هست آب و هوای آن نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سردی را نیز دارا هست. فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی هستند.

در این مقاله به بررسی جاذبه های این کشور خواهیم پرداخت و شما را با هزینه سفر، فرهنگ و آداب این کشور آشنا خواهیم کرد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.