فوتبالیست‌هایی که جوانمرگ شدند + تصاویر

۱,۲۳۷ بازديد

فوتبالیست‌هایی که جوانمرگ شدند تصاویر https://dibarooz.ir/فوتبالیست‌هایی-که-جوانمرگ-شدند-تصاو/ دیباروز Sun, 31 Jan 2021 01:18:16 0000 عمومی https://dibarooz.ir/فوتبالیست‌هایی-که-جوانمرگ-شدند-تصاو/ خبر درگذشت مهرداد مناوند برای هواداران فوتبال اتفاقی غیرمنتظره و تکان دهنده بود. این بار کرونا با یکی از مشهورترین فوتبالیست های ایران برخورد کرد و سرانجام ستاره سابق تیم ایران در معرض این بیماری قرار گرفت. زندگی مناوند زمانی که او فقط 45 سال داشت به پایان رسید و انتظار نمی رفت زود خداحافظی …

خبر درگذشت مهرداد مناوند برای هواداران فوتبال اتفاقی غیرمنتظره و تکان دهنده بود. این بار کرونا با یکی از مشهورترین فوتبالیست های ایران برخورد کرد و سرانجام ستاره سابق تیم ایران در معرض این بیماری قرار گرفت. زندگی مناوند زمانی که او فقط 45 سال داشت به پایان رسید و انتظار نمی رفت زود خداحافظی کند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، روزنامه “فرخقان” نوشت: “قبل از آن نمونه هاي زيادي در ايران وجود داشت. مي توان از افرادي چون كوروش قايقران ، هادي نوروزي و مهرداد آل علي نام برد.” ورزش های جهانی قبلاً شاهد از دست دادن بازیکنان معروف یا ستاره هایی بوده اند که تازه بازنشسته شده اند یا هنوز مشغول بازی هستند. یکی از مشهورترین نمونه های اخیر کوبه برایانت ، اسطوره بسکتبال آمریکایی است که سال گذشته در یک حادثه سقوط شخصی با هلیکوپتر جان خود را از دست داد یا خوزه آنتونیو ریس اسپانیایی که در حالی که فقط 35 سال داشت در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در زیر نگاهی خواهیم انداخت به فوتبالیست هایی که در سنین جوانی خداحافظی می کنند.

مارک وینوو (کامرون)

در سال 2003 ، در جریان جام کنفدراسیون ها ، یک اتفاق غم انگیز رخ داد که فوتبال جهان را تحت تأثیر قرار داد. مارک فوئین فو کامرونی در دقیقه 72 بازی تیمش مقابل کلمبیا در ورزشگاه فرانسه در جرلند فرانسه ناگهان روی زمین افتاد و دچار حمله قلبی شد. هواداران و تماشاگران از دیدن چنین صحنه دردناکی شوکه شدند و تیم پزشکی برای احیای صحنه به میدان شتافتند. تلاش 45 دقیقه ای آنها برای بازگشت به زندگی هافبک تیم ملی بی فایده بود و در نهایت او در زمین فوتبال جان خود را از دست داد. این حادثه به یکی از تلخ ترین تصاویر تاریخ فوتبال تبدیل شد و پس از آن فیفا قبل از عقد قرارداد با باشگاه ها مقررات سختگیرانه ای را برای آزمایش قلب بازیکنان و بررسی سوابق پزشکی آنها وضع کرد تا از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند. طبق گفته پزشکان ، فو سابقه پزشکی قبلی داشته و مرگ وی یک علت طبیعی بوده است. ظاهرا مشکلی در قلب این بازیکن وجود داشته است که فقط در معاینات و تست های پیشرفته قابل تشخیص است و به همین دلیل پس از آن معاینات پزشکی باشگاه های فوتبال با موارد بیشتر و با دقت بالاتر انجام می شود.

خوزه آنتونیو ریس (اسپانیا)

ستاره سابق آرسنال ، رئال مادرید و سویا سال گذشته هنگام بازگشت از تمرین در یک سانحه رانندگی درگذشت. ریمز که یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز بود و یکی از مشهورترین بازیکنان تیم ملی اسپانیا بود ، در بازگشت از تمرین با Extremadura با هم تیمی هایش تصادف کرد و برخورد به حدی بود که ماشین حامل آنها بود . سوخته لاستیک های پرسرعت و منفجره دلیل اصلی این حادثه بود ، زیرا یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسپانیا در دهه گذشته جان خود را از دست داد. ریس در سال 1999 به سویا پیوست و بازی در این باشگاه را شروع کرد ، سپس در باشگاه های بزرگی مانند آرسنال ، اتلتیکو مادرید ، رئال مادرید ، بنفیکا و اسپانیول بازی کرد. وی همچنین 21 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داده و 4 گل نیز برای تیم ملی به ثمر رسانده است.

دیوید کوپر (اسکاتلند)

یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسکاتلند در سال 1995 هنگامی که تنها 39 سال داشت درگذشت. هواداران فوتبال در این کشور مرگ او را باور نکردند و انتظار نداشتند که در چنین جوانی بمیرد. بسیاری از کوپر در کنار افرادی مانند دنیس لاو و کنی دالگلیش ، یکی از با استعدادترین و بهترین ستاره های تاریخ فوتبال اسکاتلند به حساب می آید و آنها معتقدند که او به آنچه شایسته اوست نمی رسد. بازیکنی که هنگام داشتن توپ می توانست حرکت بعدی خود را پیش بینی کند. دریبل های چشمگیر او که معمولاً از کنار برخی بازیکنان مقابلش به راحتی عبور می کند ، هنوز هم در ذهن هوادارانش باقی مانده است. وی 22 بازی برای کشورش انجام داد و پس از رنج از تومور بدخیم مغزی در بیمارستانی در گلاسکو درگذشت.

آنتونیو پوئرتا (اسپانیا)

در آگوست 2007 ، در جریان بازی سویا و ختافه در لیگ اسپانیا ، اتفاق تلخ دیگری در دنیای فوتبال رخ داد. وینگر 22 ساله سویا در طول مسابقه دو بار تعادل خود را از دست داد و بدون آسیب دیدگی به زمین افتاد. مشخص بود که این بازیکن جوان وطن دوست هیچ شرایط مطلوبی برای ادامه مسابقه ندارد و سرانجام تعویض شد. ظاهراً این اتفاق چندین بار قبل و در طول تمرینات تیم برای پوئرتا رخ داده است ، اما توجه زیادی به آن نشده است. اما این بار اوضاع بدتر شد. او دوباره در رختکن به زمین افتاد و این بار کادر پزشکی تیم تلاش های خود را برای احیای او آغاز کردند. پورتا به بیمارستان منتقل شد اما به کما رفت و خبر مرگ او چند روز بعد طرفداران سویا را شوکه کرد. علت مرگ ایست قلبی بود که اکنون به نظر می رسد این اتفاق در بین ورزشکاران بیشتر باشد. بازیکنانی مانند دلا رد و ایکر کاسیاس همین مشکل را داشتند اما خوش شانس بودند که به موقع به مشکل خود پی بردند و از مرگ فرار کردند.

هواداران گل زیبا پورتا را در دقیقه 100 نیمه نهایی جام یوفا 2005-05 برابر شالکه در دقیقه 100 به یاد می آورند که تیمش را به فینال رساند.

شیخ تئوتت (ساحل عاج)

هافبک آفریقایی نیز یکی از بازیکنان مشهوری است که در جریان فوتبال جان خود را از دست داد و نام او هنوز در ذهن هواداران فوتبال است. توتی در سال 2005 بازی در باشگاه بلژیک اندرلخت را آغاز كرد ، اما نام خود را در نیوكاسل مطرح كرد و در آنجا بین سالهای 2010 تا 2017 156 مسابقه برای این تیم انجام داد. قبل از پیوستن به نیوكاسل ، او همچنین در لیگ هلند بازی می كرد و در سال 2008 با توئنته قهرمان لیگ شد. او با کشورش قهرمان جام ملت های آفریقا 2015 شد و دو فصل را با ستاره آفریقایی در جام جهانی گذراند. توتی پس از رد پیشنهادات متعدد تیم های معروف انگلیسی ، در سال 2017 عازم چین شد تا در بهترین پرواز این کشور برای شرکت های پکن بازی کند وی سرانجام در یکی از تمرینات تیم جان خود را از دست داد و دچار حمله قلبی شد. رافا بنیتز ، مربی سابق نیوکاسل گفت: “در تمام مدت زمانی که من او را می شناختم ، او همیشه مانند یک بازیکن حرفه ای رفتار می کرد و بالاتر از همه او مرد بزرگی بود.” دلتنگ کردن برای همه ما دشوار است. »

فرناندو ریکسن (هلند)

هافبک راست و هافبک هلندی که در طی 19 سال حضور در زمین با تیم های خود افتخارات زیادی کسب کرده است. وی به همراه گلاسگو رنجرز ، دو عنوان قهرمانی لیگ ، دو جام حذفی و سه جام اسکاتلند را به دست آورده و همچنین در هلند عملکرد خوبی داشته است. ریکسون همچنین بین سالهای 2000 تا 2003 12 بازی برای تیم لاله های نارنجی انجام داده است.

ریکسون در 18 سپتامبر 2019 ، در حالی که فقط 43 سال داشت ، به دلیل بیماری نورون حرکتی درگذشت. در این بیماری ، سلول های عصبی با ارسال سیگنال های الکتریکی به عضلات بدن ، عملکرد طبیعی آنها را مختل می کند. استیون هاپکینز فیزیکدان مشهور نیز به نوعی از این بیماری مبتلا بود اما سالها بود که قادر به مقابله با آن بود. طرفداران هر دو رنجرز و سلتیک در مراسم خاکسپاری وی در گلاسگو ادای احترام کردند.

سرعت گری (ولز)

گری اسپید یکی از مشهورترین فوتبالیست های ولز در دوره خود بود که به ضربات ضربات محکم خود در سر معروف بود ، اما در سال 2011 همسرش وی را در گاراژ خود آویزان کرد. اسپید در 42 سالگی خودکشی کرد که برای هواداران تیم ملی ولز باورنکردنی بود. بازیکنی که سال ها آنها را خوشحال کرد اکنون به دلیل افسردگی خودکشی کرده است. اسپید حتی قبل از به خدمت گرفتن شفیلد یونایتد در فصل 10-10 2011 بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست و یکی از چهره های تأثیرگذار این تیم در دهه های 1990 و 2000 بود. او بین سالهای 1990 تا 2004 85 بار پیراهن تیم ملی ولز را به تن کرد و رکورددار زمان خود بود. وی همچنین قبل از اینکه دیوید جیمز این رکورد را بشکند ، با رکورد 535 بازی بهترین رکورد را در لیگ برتر کسب کرده است. بازیکنی باهوش و قدرت رهبری بالا که سرانجام تصمیم گرفت در 42 سالگی به زندگی خود پایان دهد و آن را عملی کند.

بویز باسبی (انگلیس)

سقوط هواپیمای حامل بازیکنان منچستریونایتد در سال 1958 یکی از فاجعه بارترین اتفاقات تاریخ فوتبال جهان بود. هواپیمای حامل بازیکنانی که از بازی مقابل ستاره سرخ بلگراد برمی گشتند در مسیر سوخت گیری مجبور به مونیخ شد. در نهایت ، یک حادثه در فرودگاه شهر منجر به کشته شدن 23 نفر شد که هشت نفر از آنها بازیکن تیم بودند. این تیم به پسران باسبی (سر مت باسبی ، مربی وقت تیم) معروف بود و سالها نتوانسته بود به اوج خود بازگردد. یازده سال بعد یونایتد به شهرت رسید و قهرمان اروپا شد.

آندرس اسکوبار (کلمبیا)

یکی از معروف ترین مرگ های فوتبالیست ها که بسیار عجیب و غیرمنتظره بود. اسکوبار در جام جهانی 1994 برای تیم ملی کلمبیا بازی کرد و گل خود را در حذف کشورش به ثمر رساند. پس از بازگشت به کلمبیا ، خبر ترور وی به سرعت همه را شگفت زده کرد و آنها را شوکه کرد. جسد وی در حالی که شش گلوله به سمت وی ​​شلیک شده بود در یک پارکینگ مرده پیدا شد. دو نفر از مافیای کشور به دلیل این هدف او را به طور تصادفی کشتند. مدافع تیم ملی هنگام مرگ تنها 27 سال داشت.

انتهای پیام

اگر به فوتبال علاقه دارید، بهتر است ابتدا با 10 قانون برتر و اساسی این بازی برای مبتدیان آشنا شوید. در این مطلب با ده مورد از مهمترین و اساسی ترین قوانین و مقررات فوتبال که در لیگ های فوتبال انگلیس بازی می شود، آشنا می شوید. اگر می خواهید در 5 تا 10 دقیقه، با بازی فوتبال آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. پس از آن نکاتی برای آموزش فوتبال به سنین پایه آورده شده است که می توانید از آنها برای آموزش این ورزش به فرزندتان استفاده کنید.

در حقیقت فوتبال یکی از محبوب ترین و رقابتی ترین بازی با توپ در فضای باز است.

این بازی طرفداران بسیار زیاد و مختلفی دارد. برخی از مشهورترین بازیکنان در بهترین باشگاه های لیگ برتر بازی می کنند و برخی دیگر روزهای تعطیل یا در اوقات فراغت خود این بازی را بهمراه دوستان خود انجام می دهند.

دانستن این 10 قانون ساده و اساسی، برای تمام دوستداران فوتبال توصیه می شود. این راهنما برای کسانی مناسب است که از بازی و تماشای فوتبال لذت می برند.

فوتبال بازی است که از چابکی، آمادگی جسمانی و مهارت های کافی برای ضربه زدن به توپ استفاده می شود. بازیکنان در هر سطح مهارت و تکنیکی که هستند، باید از این 10 قانون اساسی پیروی کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.