دستاوردهای علمی چهار دهه همت و تلاش

۱,۲۲۷ بازديد

دستاوردهای علمی چهار دهه همت و تلاش https://moonnews.ir/دستاوردهای-علمی-چهار-دهه-همت-و-تلاش/ ماه نیوز Wed, 17 Feb 2021 22:36:14 0000 عمومی https://moonnews.ir/دستاوردهای-علمی-چهار-دهه-همت-و-تلاش/ براساس پایگاه داده ماه نیوز ، غلامحسین رحیمی ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم ، در برنامه تیتر امشب شبکه اوبر گفت: تعداد دانشجویان از 180،000 در ابتدای انقلاب به بیش از 4 میلیون نفر در سال 1992 افزایش یافت. رحیمی گفت: اکنون برای هر متقاضی دانشگاه یک صندلی داریم و مسئولیت نیاز کشور …

براساس پایگاه داده ماه نیوز ،

غلامحسین رحیمی ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم ، در برنامه تیتر امشب شبکه اوبر گفت: تعداد دانشجویان از 180،000 در ابتدای انقلاب به بیش از 4 میلیون نفر در سال 1992 افزایش یافت.

رحیمی گفت: اکنون برای هر متقاضی دانشگاه یک صندلی داریم و مسئولیت نیاز کشور به فارغ التحصیلان در هر زمینه را بر عهده داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم گفت: تقریباً در هر شهر م institutionsسسات آموزش عالی داریم.

وی افزود: حدود 30 سال پیش ، اگر می خواستیم مرخصی دانشگاهی را فراهم كنیم ، باید فارغ التحصیلان خارج از كشور را برای تحصیل و گرفتن دكترا بفرستیم ، اما در حال حاضر دانش آموزان را به رشته های بسیار كم می فرستیم.

رحیمی گفت: “ما در حال حاضر 20،000،000 دانشجوی پزشکی داریم که عمدتا از خارج از کشور هستند و در حال آموزش برخی از دانشگاههای کشورهای همسایه هستیم.”

معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم گفت: در سال 2020 بیش از 66000 سند علمی را در پایگاه های علمی ثبت کرده ایم و از این نظر در رتبه 1 جهان قرار داریم.

رحیمی اظهار داشت: در سال گذشته بیشترین پیشرفت را در کیفیت مقالات در جهان داشته ایم و ایران از نظر مقالات پر استناد رتبه 12 را در عرصه بین الملل دارد.

وی افزود: درست است كه همه كشورها در حال توسعه هستند ، اما كشور ما در بیشتر زمینه ها اول است و دانش ما كاملاً بومی است و ریشه در خود كشور دارد و دانش و دانش جوانان كشور است.

در ادامه برنامه ، مدیر پژوهشگاه رویان به موفقیت های کشور در زمینه سلول های بنیادی و ناباروری و بیوتکنولوژی اشاره کرد و جبارعلی ذاکری ، رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز از کشور نام برد. توسعه فضا و ماهواره.

12 نکته علمی جالب که احتمالا نمی دانستید!

1- آب می تواند همزمان به نقطه جوش و انجماد برسد

آن را “نقطه سه گانه” می نامند، و هنگامی اتفاق می افتد که دما و فشار دقیقاً مناسب برای سه حالت (مایع، جامد وگاز) یک ماده باشد تا در تعادل ترمودینامیکی با هم همزیستی داشته باشند. برای انجام این آزمایش، یک شیشه حاوی مایع سیکلوکسان، به وسیله یک پمپ توربو مولکلالی به فشار بسیار کم آورده می‌شود. کاهش سریع فشار منجر به کاهش سریع دما می‌شود و در نتیجه ماده به طور موقت منجمد شود.

2- اشعه لیزر می تواند در آبشار گرفتار شود

بله این نه تنها نمونه ای باورنکردنی از پدیده ای به نام بازتاب کلی داخلی است، بلکه نشان می دهد که چگونه کابل های فیبر نوری برای هدایت جریان نور کار می کنند.

ادامه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.