سرپرست حجاج: ایران امسال حاجی ندارد

۱,۲۱۵ بازديد

سرپرست حجاج: ایران امسال حاجی ندارد https://dibarooz.ir/سرپرست-حجاج-ایران-امسال-حاجی-ندارد/ دیباروز Sun, 13 Jun 2021 16:24:07 0000 عمومی https://dibarooz.ir/سرپرست-حجاج-ایران-امسال-حاجی-ندارد/ با توجه به پایگاه داده شبکه خبری ، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در آغاز هفته حج و عقد کرامت ، زائر اسلام و مسلمین ، آقای عبدالفتاح نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره ، برنامه ها و فعالیت ها را تشریح کرد حج. مقام معظم رهبری در هفته …

با توجه به پایگاه داده شبکه خبری ،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در آغاز هفته حج و عقد کرامت ، زائر اسلام و مسلمین ، آقای عبدالفتاح نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره ، برنامه ها و فعالیت ها را تشریح کرد حج. مقام معظم رهبری در هفته حج.

و وی به احترام دهه عزت و هفته حج گفت: حج در اسلام از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل حج در شاخه های اسلام گنجانده شده است. بنابراین ، لازم است مردم از طریق ارائه صحیح و دقیق این وظیفه بزرگ ، با آموزه ها و اسرار آن بیشتر آشنا شوند.

رئیس حجاج ایران با اشاره به تصمیم عربستان سعودی در مورد زیارت امسال گفت: متاسفانه امسال حجاج از مناسک حج محروم شدند و عربستان سعودی به دلیل شیوع بیماری این موضوع را اعلام کرد. ویروس کرونا ، مراسم محدود بود به 60 هزار زائر. “

وی با بیان اینکه معاون وزیر حج عربستان در گفتگوی تلفنی با رئیس سازمان حج و عمره در کشورمان اعلام کرد که تعدادی از زائران خارجی مقیم عربستان می توانند در مراسم حج شرکت کنند ، اظهار داشت: حجاج در خارج از کشور است. عربستان سعودی برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست: عربستان مانند سال گذشته بسیار مایل به اعلام حج و روش استقرار آن نبود ، در حالی که تا حد محدودی می توانست از کشورهای خارجی زائران را پذیرا شود.

حجاج الاسلام و المسلمین نواب گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش بینی یا اقدامات لازم را برای اعزام حجاج در سال جاری پیش بینی کرده یا انجام داده است ، افزود: پادشاهی عربستان سعودی امسال و همچنین سال گذشته بدون جویا شدن نظر حج را انجام می دهد . از کشورهای اسلامی بدون پاسخ به درخواست آنها. این حجاج محدود به زائران کشور وی یا افرادی است که در این کشور زندگی می کنند و از آنجا که در عربستان اقامت ایرانی وجود ندارد و سفارت ما در این کشور بسته است ، حج امسال بدون حضور زائران ایرانی انجام می شود.

وی یکی از تأثیرات انجام حج را راه حلی برای مشکلات جهان اسلام عنوان کرد و در عین حال گفت: اگر حج حق ابراهیمی است ، می تواند مشکلات ملت اسلامی را حل کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره اظهار داشت که “حج ، خودسازی ، انسجام ، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی” به عنوان شعار حج امسال انتخاب شده است: ذی القعده مصادف با اول روزهای حج “حج مقام و منزلت زنان است” ، و روز دوم “حج و خودسازی و معنویت” و روز سوم “حج ، سلامتی و سلامتی” و روز چهارم نامیده می شود. این روز “حج ، مقاومت اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی” نامیده می شود. روز پنجم “بی گناهی حج مشرکین و استکبار جهانی” نام دارد. روز ششم “زیارت ، ولایت و رهبری” و روز آخر “زیارت انسجام و اقتدار اسلامی” نامیده می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره و توضیح داد: به دلیل اهمیت زیادی که در رژیم جمهوری اسلامی ایران دارد ، موضوع انتخابات همواره در کانون توجه بنیانگذار بزرگ رژیم بوده است. (القدس) و جانشین صالح وی (مدظله) ، با حساسیت ویژه ای دنبال شد و امروز ما باید همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام دهیم تا مردم بتوانند پاسخ کامل به دشمنان رژیم و انقلاب اسلامی را بدهند وسعت حضور در انتخابات و ارائه مبانی قدرت و شکوفایی کشور.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.