یافته جدید درباره تاثیر قهوه بر کبد

۱,۲۲۲ بازديد

یافته جدید درباره تاثیر قهوه بر کبد https://kordavar.ir/یافته-جدید-درباره-تاثیر-قهوه-بر-کبد/ کردوار نیوز Tue, 22 Jun 2021 06:59:51 0000 اخبار سلامت https://kordavar.ir/یافته-جدید-درباره-تاثیر-قهوه-بر-کبد/

طبق مطالعه ای در انگلیس ، متخصصان ادعا می کنند نوشیدن انواع قهوه ها با کاهش خطر بیماری مزمن کبدی همراه است. به گزارش کردوار نیوز ، آنها می گویند: “این مطالعه نشان داد که نوشیدن قهوه کافئین دار یا بدون کافئین با کاهش بیماری مزمن کبدی و بیماری های مرتبط با کبد ارتباط دارد.” …

منبع: سایت کردوار نیوز
یافته جدید درباره تاثیر قهوه بر کبد

طبق مطالعه ای در انگلیس ، متخصصان ادعا می کنند نوشیدن انواع قهوه ها با کاهش خطر بیماری مزمن کبدی همراه است.

به گزارش کردوار نیوز ، آنها می گویند: “این مطالعه نشان داد که نوشیدن قهوه کافئین دار یا بدون کافئین با کاهش بیماری مزمن کبدی و بیماری های مرتبط با کبد ارتباط دارد.”

کارشناسان انگلیسی اشاره کرده اند که نوشیدن انواع قهوه در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه با خطر کمتری در بیماری کبد و مرگ همراه است و نوشیدن 3-4 فنجان در روز حداکثر سود است.

آنها از 495،585 شرکت کننده گفتند که بیش از 10 سال داده ها را بر اساس عادتهای مصرف قهوه مطالعه کرده اند تا مشخص کنند چه تعداد از آنها مبتلا به بیماری مزمن کبدی یا بیماری مربوط به کبد هستند.

از کل شرکت کنندگان در این مطالعه ، 78٪ قهوه آسیاب شده ، کافئین آسیاب شده یا محلول یا بدون کافئین مصرف کرده اند و 22٪ نیز هیچ نوع قهوه ای مصرف نکرده اند. در طول دوره مطالعه ، 3600 بیماری مزمن کبدی و 301 مورد مرگ گزارش شده است. علاوه بر این ، 5439 مورد بیماری مزمن کبدی و 184 مورد سرطان کبد سلول کبدی مشاهده شد.

طبق مطالعه فوق ، این متخصصان معتقدند که مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با افرادی که عادت به مصرف قهوه ندارند ، خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را 21٪ و خطر ابتلا به آن را 20٪ کاهش می دهند. کاهش 49 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری یا بیماری مزمن این عضو و همچنین بیماری مزمن کبدی.

انتهای پیام

منبع: سایت کردوار نیوز
یافته جدید درباره تاثیر قهوه بر کبد

سیروز کبدی چیست؟ بهترین درمان گیاهی و رژیم غذایی (تحقیقات جدید)

سیروز کبد

کبد وظیفه تولید آنزیم ، صفرا و ساخت پروتئین های لازم برای هضم چربی ها و کلسترول را دارد. همچنین وظیفه از بین بردن مواد شیمیایی، الکل، مواد مخدر و سموم را نیز بر عهده دارد. کبد در واقع یکی از ارگان های بدن است که هنگام آسیب خود را ترمیم میکند. زمانی که کبد دیگر توانایی ترمیم خود را نداشته باشد زخم های زیادی ایجاد میشود و این زخم ها به مرور جای بافت سالم را میگیرند و فرد مبتلا به سیروز میشود.

انواع سیروزکبدی

1-صفراوی

سیروز صفراوی یک بیماری مزمن خودایمنی است که کبد را تحت تاثیر می گذارد. در این بیماری بدن فکر می کند که مجاری صفراوی درون کبد اجسام خارجی بوده و سعی می کند که پوشش این مجاری را از بین ببرد. این مجاری برای جریان دادن صفرا از کبد طراحی شده اند، پس این آسیب خروج اسید های صفراوی را مختل می کند. سپس اسیدهای صفراوی از مجاری چکه کرده و به سلول های کبد اطراف شان آسیب می رسانند که باعث التهاب و زخم در کبد می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.