سه گروهی که بیشترین وام کرونا را گرفتند

۱,۲۱۳ بازديد

سه گروهی که بیشترین وام کرونا را گرفتند https://dibarooz.ir/سه-گروهی-که-بیشترین-وام-کرونا-را-گرفتند/ Fri, 17 Sep 2021 12:27:43 0000 اقتصادی https://dibarooz.ir/سه-گروهی-که-بیشترین-وام-کرونا-را-گرفتند/ به گفته معاون کار وزارت کار ، اکثر شرکت های متقاضی دریافت تسهیلات کرونا شرکت های کوچک و کوچک هستند و 64 درصد از تسهیلات پرداخت کرونا متعلق به سه دسته حمل و نقل عمومی حومه ، مجتمع های فرهنگی ، آموزشی و هنری ، تولید است. و مراکز توزیع ، و غذا آماده بود. …

به گفته معاون کار وزارت کار ، اکثر شرکت های متقاضی دریافت تسهیلات کرونا شرکت های کوچک و کوچک هستند و 64 درصد از تسهیلات پرداخت کرونا متعلق به سه دسته حمل و نقل عمومی حومه ، مجتمع های فرهنگی ، آموزشی و هنری ، تولید است. و مراکز توزیع ، و غذا آماده بود.

به گزارش دیباروز ، در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بسیاری از مشاغل ، به ویژه صنعت خدمات ، دولت ، با وجود محدودیت های مالی و کمبود منابع عمومی ، برخی از سیاست های مالی و پولی را برای حمایت از شرکت های آسیب دیده ارائه می دهد. توسط کرونا گرفتن.
سیاست پرداخت تسهیلات بانکی برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با نرخ سود 12 درصد در دستور کار دولت قرار گرفت و دولت با استفاده از بیمه ، مالیات ، زیرساخت های انرژی و تمدید مجوز به دنبال محافظت و حمایت از مشاغل بود. به او او.
به منظور حمایت از بیکاران ، دولت همچنین پرداخت مزایای بیمه بیکاری در برابر کرونا را به کارگران بیکار تحت پوشش بیمه اجباری معرفی کرد که از حدود 791،000 نفر حمایت می کرد.
معاون کارآفرینی و اشتغال در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی سیاست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا را ارزیابی و بررسی کرده است.
دولت موظف بود از شرکت های آسیب دیده حمایت کند ، بنابراین شناسایی 14 حوزه فعالیتی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند در اولویت بود.
بر اساس این گزارش ، روند تسهیلات پرداخت بر اساس 14 دسته نشان می دهد که بیشترین سهم تسهیلات پرداخت برای سه دسته حمل و نقل عمومی حومه (36 درصد) ، مراکز فرهنگی ، آموزشی و هنری (19.6) و متعلق به تولید و توزیع غذاهای آماده (8.3) ، که مجموعاً حدود 64 of از تسهیلات بازپرداخت را تشکیل می دهند.

ارزیابی کلی تمرکز حمایت از تسهیلات کرونا نشان می دهد که اکثر شرکت هایی که برای دریافت تسهیلات درخواست کرده اند ، مشاغل کوچک و متوسط ​​هستند که نرخ اشتغال آنها به طور متوسط ​​4.3 در هر شرکت است.

بزرگترین اندازه شرکت مربوط به زمینه فعالیت مراکز گردشگری ، شامل هتل ها ، آپارتمان های هتل ، مجتمع های گردشگری ، مهمانسراها ، مسافرخانه ها ، خوابگاه ها ، مراکز بوم گردی ، اقامت ، پذیرایی ، سرگرمی ، خدمات متوسط ​​، موزه ها و زیارت با میانگین 19 7. تعداد کارکنان شرکت و کوچکترین اندازه شرکت مربوط به واحدهای خود اشتغالی در زمینه فعالیت آموزشگاه های رانندگی و آرایشگاه می باشد.

بررسی امکانات بر اساس استان نیز نشان می دهد که استان تهران که پرجمعیت ترین استان کشور است و دارای بیشترین جمعیت شاغل است ، بیشترین سهم پرداخت ها و تسهیلات مورد نیاز را دارد و پس از تهران ، خراسان رضوی و مازندران دارای میزان جذب بالا

بدترین پرونده پرداخت تسهیلات متعلق به استان سیستان و بلوچستان است و بهترین مورد پرداخت تسهیلات متعلق به استان بوشهر و سپس استانهای گیلان و مازندران است که نشان دهنده عملکرد بهتر بانکها و مسئولان منطقه ای در پرداخت تسهیلات است. این سه استان با داشتن حفاظت عملکردی بهترین عملکرد را دارند.

نتایج آمارهای جمع آوری شده و ثبت شده توسط متقاضیان تسهیلات بانکی در وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی نشان می دهد که تنها 19 درصد از کل واحدهای مشمول این رده ها ثبت شده و پرونده آنها در حال دریافت و تسهیلات است یا رد شده است. تا اواسط ژوئن 1400 ، از 235 هزار میلیارد ریال منابع مورد انتظار ، تنها 40 درصد منابع ، معادل 94 هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها به شرکت ها پرداخت شد.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از سیستم م ،ثر ، حدود 3/16 درصد از کل شرکتهای آسیب دیده در رده های منتخب موفق به دریافت تسهیلات شدند و این به دلیل شکست سیاست اتخاذ شده در دستیابی به هدف استانداری است. اشتغال و تجارت. چیزها حکایت دارد.

انتظارات شرکتها و بانکها که در اجرای این سیاست کمتر از منابع و امکانات کرونا هستند ، نشان دهنده این نکته تحلیلی است که شرکتها به دلایلی مانند سرانه تسهیلات کمتر ، نرخ بهره بالاتر و هزینه نیروی کار بیشتر و بانکها به دلایلی مانند موارد بیشتر جذاب. بازگشت دارایی ها و سایر سرمایه گذاری ها ، پرداخت تسهیلات با نرخ سود بالا در قالب سایر قراردادها به سایر مشتریان و خطر بازپرداخت واحدهای اقتصادی ورشکسته یا آسیب دیده ، آمادگی اجرای این سیاست را نداشت. در واقع ، این سیاست قبل از مواجهه با شرکت ها و بانک ها بسیار استقبال می شد.

کارشناسان و فعالان این حوزه معتقدند که اکثر گروه ها و واحدهای تجاری به دلیل توقف فعالیت ها و خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا ، علاقه چندانی به ثبت و دریافت وام و تسهیلات حمایتی کرونا نشان ندادند. حمید النجف ، کارشناس کار گفت: بازپرداخت این وام ها در نگاه اول ممکن است عامل م theثر در ادامه فعالیت واحدها و موسسات اقتصادی آسیب دیده باشد ، اما ما این را به موازات ثبت و پرداخت وام ها مشاهده می کنیم. بسیار استقبال نمی شود.
وی دلیل این امر را بوروکراسی های پیچیده و پیچیده بانکی ، عدم وجود اطلاعات دقیق و دقیق برای متقاضیان در مورد روند استقراض و بسته شدن ، عدم درآمد صاحبان مشاغل و عدم پذیرش خطرات بازپرداخت وام می داند.

به گفته نجف ، فردی که کار خود را به دلیل کرونا از دست داده یا کار خود را متوقف کرده است مطمئن نیست که بتواند درآمد خود را افزایش داده و اقساط وام را پرداخت کند.

حمید حاج اسماعیلی ، کارشناس بازار کار ، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران می گوید: «هنگام اجرای این سیاست و حمایت از مشاغل و شرکت های آسیب دیده ، بهتر از این بود که کمک و حمایت بیشتری دریافت کنید ، زیرا وام ها به تنهایی موثر نیستند..
وی در مورد بی میلی افراد و اتحادیه ها برای اخذ وام کرونا توضیح داد و گفت: مبلغ وام کم و سود زیاد بود و این موضوع باعث شد متقاضیان بابت تسهیلات مذکور پذیرفته نشوند.
به گزارش دیباروز ، کارگروه رسیدگی به پیامدهای اقتصادی کرونا در گزارشی قبلی اعلام کرد که در زمان شیوع ویروس کرونا ، بیش از 400000 شرکت آسیب دیده از کرونا توانستند تسهیلات ارزان قیمت و بیش از 1.8 تریلیون تومان بیمه دریافت کنند. مزایای بیکاری پرداخت شده است و تسهیلات پرداخت تا پایان ژوئن 1400 بالغ بر 46.8 هزار میلیارد تومان از جمله 1.3 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.