مزایای اجرای سقف‌ شیروانی چیست؟

۱,۳۳۸ بازديد

مزایای اجرای سقف‌ شیروانی به صورت خلاصه و تیتروار عبارت است از:

 مقاوم در برابر برف و باران شدید

 برف لازم نیست

 به نگهداری کمتری احتیاج دارد.

 زلزله و مقاومت در برابر آتش

انواع سقف شیروانی از نظر پوشش
 شینگل‌های قیری مانند:  IKo, Tegola, BTM, Certainteediran
 دکرا
 کاشی بالا
 کاشی‌های مترو یا سرامیک مانند
 سرامیک طبرتسکی
 سرامیک ترکی
 سرامیک گسترده
 روکش  PVC
 روکش فلزی با ورق‌های گالوانیزه رنگی و ورق‌های فلزی پوشیده از شن
عملکرد سقف شیروانی؟
سقف شیروانی چیست؟
یکی از راه‌های بهبود ایمنی ساختمان نورپردازی ساختمان است و مهم‌ترین راه برای روشنایی سقف استفاده از سقف است. در واقع مهم‌ترین قسمت ساختمان سقف است. سقف جلوه خاصی به خانه می‌بخشد. هنگام طراحی و پوشاندن سقف، باید عوامل مختلف جوی و محیطی در نظر گرفته شود. شیب سقف‌های شیب دار معمولاً از 15 تا 70 درجه است.
از نوع سقف برای عایق بندی حرارتی استفاده نمی‌شود و در مناطق سرد و مرطوب سقف‌های شیب دار از سقف‌های شیب دار کمک می‌کند. برف و باران به راحتی از رودخانه‌ها یا نهرها جاری می‌شود. سایر فلزات امروزه در خانه‌های پارک سبز انبار، ویلاهای پارک پارگیناک مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی برای سردر آپارتمان از سقف‌های شیروانی نیز استفاده می‌شود.
در مناطق با بارندگی زیاد و کوهستانی، سقف های شیروانی با مصالح ورق های گالوانیزه می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای مقاومت در برابر بارش شدید باشند.
طراحی سقف‌های شیب دار چیست؟
در اصل، سقف‌های شیب دار به دو روش طراحی می‌شوند: نوع اول یک سقف شیب دار ساده با یک یا دو شیب است و نوع دوم سقف‌های شیب دار با چندین شیب، سقف شیب دار نامیده می‌شود.
اجرای سقف شیروانی در گیلان  و به صورت کلی در مناطق شمالی، به دلیل باران های زیاد، دربسیاری از ویلاها شیب است. سقف بیش از نود درصد ویلاها دارای سقف شیب دار شیروانی است. همچنین در سایر مناطق ایران ویلاهایی با سقف شیب دار ساخته شده‌اند. نسخه‌های گالوانیزه رنگی از Shingle Indoolin و Fertiza Tile Decra Valsal
انواع سقف شیروانی
مزایای سقف شیب دار چیست؟
سقف‌های شیب‌دار از زیبایی معماری بی‌نظیری برخوردار هستند
طراحی و ساخت در مدت‌زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود.
هزینه ساخت‌وساز کم در مقایسه با سقف
دوام بالا در شرایط جوی و محیطی مانند نور مستقیم خورشید، باد و باران نیازی به برف ندارد و تأثیر آب از طریق آن بسیار اندک است، در برابر آتش‌سوزی بسیار مقاوم است و غیره علاوه بر این در بسیاری موارد این سقف‌ها را می‌توان روی سقف‌های بتونی یا قوس‌های چندضلعی قرارداد، به‌استثنای جزئیات زیر در مورد عناصر اجرایی سقف‌های شیب‌دار: خرپاهای فلزی باید پس از ساخت به‌درستی نقاشی شوند. لازم به ذکر است بال بالایی لایه‌های فلزی باید روی شیب و ردیف قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین عناصر ساختاری یک ویلا یا یک سقف شیروانی درصد شیب است، زیرا در بسیاری موارد و در بیشتر مناطق کشور درصد شیب متغیر است. ابتدا باید از سقف هیئت‌رئیسه استاندارد استفاده شود. بام سقف برای حداکثر بارش برف، سرعت باد و سرعت باد مطابق با این ارزیابی اولیه نیازها محاسبه می‌شود.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.