دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

۱,۲۴۸ بازديد

دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران https://kordavar.ir/دیابت-یکی-از-عوامل-اصلی-ناتوانی-در-ایرا/ Mon, 13 Sep 2021 12:51:24 0000 اخبار سلامت https://kordavar.ir/دیابت-یکی-از-عوامل-اصلی-ناتوانی-در-ایرا/

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم ، مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم-علوم سنتی ، دیروز (یکشنبه) وبینار برگزار کرد. به گزارش کردوار نیوز و وب دا ، دکتر باگر لاریجانی ، دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی ، سرطان و بیماریهای غیرواگیر دستگاه تنفسی ، رژیم غذایی ناسالم ، سیگار کشیدن ، عدم …

منبع: سایت کردوار نیوز
دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم ، مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم-علوم سنتی ، دیروز (یکشنبه) وبینار برگزار کرد.

به گزارش کردوار نیوز و وب دا ، دکتر باگر لاریجانی ، دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی ، سرطان و بیماریهای غیرواگیر دستگاه تنفسی ، رژیم غذایی ناسالم ، سیگار کشیدن ، عدم تحرک بدنی و مصرف الکل از عوامل اصلی مرتبط با این بیماریها هستند.

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم افزود: کاهش عوامل خطرساز و همچنین بررسی ، تشخیص و مدیریت به موقع بیماری های غیرواگیر می تواند آسیب های ناشی از این بیماری ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی گفت: متأسفانه دستیابی به اهداف توسعه پایدار 2030 به دلیل توقف رشد فزاینده دیابت به خوبی محقق نشده است. تنها چند استان در ایران به اهداف خود نزدیک هستند. “

دکتر. لاریجانی با نگرانی خاصی آمار بیماران دیابتی در منطقه MENA را مطالعه کرد و گفت: طبق برآوردهای جهانی ، تعداد دیابتی های این منطقه در 25 سال آینده 96 درصد افزایش می یابد.

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم افزود: در دهه های اخیر شیوع دیابت در سراسر جهان و تعداد مرگ و میرهای ناشی از دیابت به شدت افزایش یافته است و این افزایش برای دیابت نوع 2 حتی بیشتر بوده است. میزان ناتوانی ناشی از دیابت ، به ویژه دیابت نوع 2 نیز در کشور افزایش چشمگیری داشته است و دیابت یکی از علل اصلی ناتوانی در ایران است.

وی با بیان اینکه دیابت یک بیماری پرهزینه در سیستم مراقبت های بهداشتی ایران است ، افزود: بیش از 8.5 درصد از کل هزینه های سلامت کشور صرف مسائل مربوط به این بیماری می شود.

یکی از اساتید محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به دلیل اهمیت دیابت ، نظام سلامت کشور استراتژی ها و سیاست های متعددی را برای کاهش بار بیماری اتخاذ کرده است که در این میان می توان داده ها را جمع آوری و اندازه گیری کرد. بار بیماری در سطح ملی و فراملی ، تدوین برنامه عمل ملی برای بیماریهای غیرواگیر ، تدوین چارچوب ملی دیابت ، ایجاد شبکه ملی کلینیک های دیابت ، طراحی نقشه راه تحقیقات دیابت و سیستم ملی ثبت دیابت به

لاریجانی با اشاره به انتشار ویرایش دوم سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر گفت: به روز شد.

رئیس موسسه غدد درون ریز و متابولیسم که سیستم اطلاعات جمعیت شناختی ایران برای سلامت و بیماری ها (VIZIT) را ارائه می دهد ، افزود: دسترسی به داده های بهداشتی در این زمینه فراهم شده است که آخرین وضعیت عوامل خطر بیماری های غیرواگیر را نشان می دهد. ، وضعیت مرگ به دلایل مختلف مرگ بر اساس سن و جنس در 31 استان ، میزان بروز سرطان بر اساس سن و جنس در 31 استان و سایر اطلاعات ارزشمند در زمینه های مختلف بهداشتی.

وی با اشاره به نقش موثر و کلیدی داروهای گیاهی در درمان دیابت در بسیاری از کشورهای جهان گفت: بخش قابل توجهی از مواد فعال داروها از محصولات طبیعی گرفته می شود و محصولات طبیعی هنوز خوب هستند. کشف داروهای جدید “

لاریجانی ادامه داد: اگرچه علاقه فزاینده ای به داروهای گیاهی وجود دارد ، اما هنوز در شواهد علمی موجود در مورد فواید درمانی گیاهان شکاف وجود دارد. انسان دوست باشید.

به گفته وزارت بهداشت ، وی افزود: تحقیقات بیشتری برای شناسایی م effectiveثرترین متابولیت های گیاهی و مکانیسم های سلولی آنها برای تعیین اولویت ها برای آماده سازی آزمایشات بالینی در حیوانات و انسان ها مورد نیاز است. تحقیقات اضافی با شواهد علمی قوی مانند تجزیه و تحلیل سیستماتیک و فراتحلیل آزمایشات بالینی کنترل شده نیز مورد نیاز است.

در بخشهای مختلف این رویداد آموزشی ، دکتر روشهای مژگان اسدی در مبارزه با دیابت ، نقش گیاهان دارویی و دکتر. موضوعات مربوط به استفاده از آنها توسط روجا رحیمی در مبارزه با دیابت نوع 2 و همچنین توصیه های غذایی باید مورد بحث قرار گیرد. دکتر از نظر طب ایرانی در دیابت. الهام اختری.

دکتر. نازلی نمازی نقش تغذیه و توصیه های غذایی در درمان دیابت نوع 2 را از نظر طب سنتی توضیح داد و توصیه های رژیم غذایی یکپارچه (طب سنتی و غیر سنتی) ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: سایت کردوار نیوز
دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

دیابت نوع 1

  • نوع 1 دیابت معمولا در افراد زیر 20 سال اتفاق می افتد و به همین دلیل به آن دیابت نوجوانان میگویند.
  • در این نوع دیابت، بدن کمی یا کاملا توانایی تولید انسولین را از دست میدهد. دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به پانکراس جاییکه بدن انسولین تولید میکند، حمله میکند بنابراین پانکراس دیگر قادر به تولید انسولین نیست و ناکارامد خواهد بود.
  • دیابت نوع 1 قابل پیشگیری نیست و تنها میتوان آن را با تغییرات سبک زندگی سالم کنترل کرد.

علائم دیابت نوع 1

  • گرسنگی شدید و افزایش اشتها
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن در پا
  • تشنگی و خشکی دهان و ادرار پی در پی
  • تاری دید
  • از دست دادن هوشیاری
  • مشکلات پوستی
  • کاهش وزن غیرعادی
  • خستگی و بی حالی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.