اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟

۱,۲۵۴ بازديد

اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟ https://kordavar.ir/اگر-دانش-در-ثریا-باشد؛-سیاستمردانی-از-س/ کردوار نیوز Tue, 16 Feb 2021 06:40:12 0000 اخبار همه جانبه https://kordavar.ir/اگر-دانش-در-ثریا-باشد؛-سیاستمردانی-از-س/

انتظار می رود این مطالعه با نام امید در فوریه 2021 ، همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی ، به مریخ برسد. من از نزدیک تماشا نکرده ام و نمی دانم چه مقدار و چه مقدار از آن در داخل و رسانه های ما پوشش داده شده است. اما در جایی دیدم که …

منبع: سایت کردوار نیوز
اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟

انتظار می رود این مطالعه با نام امید در فوریه 2021 ، همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی ، به مریخ برسد. من از نزدیک تماشا نکرده ام و نمی دانم چه مقدار و چه مقدار از آن در داخل و رسانه های ما پوشش داده شده است. اما در جایی دیدم که آنها چه نوشتند:

این کاوشگر توسط آزمایشگاه فیزیک فضایی و فضایی بولدر در دانشگاه کلرادو ، LASP ، آزمایشگاه علوم فضایی SSL در دانشگاه کالیفرنیا و صنایع سنگین میتسوبیشی ساخته شده است که توسط 200 مهندس آمریکایی از دانشگاه برکلی ساخته شده است. ژاپن آن را با موشک ژاپنی H-IIA از مرکز تانیگاشیما در جنوب ژاپن شلیک کرد. در عین حال موفقیت امارات متحده عربی نام مرکز طراحی و توسعه آن به نام محمد بن راشد است که ماهواره آن را امید می نامد و همچنین 200 میلیون دلار برای تبدیل شدن به ماهواره اماراتی پرداخت.

همه این اطلاعات می تواند درست باشد و خیلی دور یا دور به نظر نمی رسد. با این حال ، من فکر نمی کنم که ماندن در این لایه از تجزیه و تحلیل و راضی بودن به این سطح از اطلاعات برای ما مترقی و آموزنده باشد. و اگر این اطلاعات بخواهد جنبه های دیگر این داستان را پنهان کند ، فکر می کنم سهل انگاری باشد و ضررهایی را به همراه داشته باشد.

ابعاد دیگر داستان که می تواند کاوش شود چیست؟

بخشی که فکر می کنم قابل تأمل است:

این پروژه توسط یک زن جوان به نام سارا امیری هدایت می شود. در سال 2017 ، امارات متحده عربی اولین کشور در جهان بود که یک پست کابینه به نام وزارت علوم پیشرفته ایجاد کرد و یک زن را به این سمت منصوب کرد. این وزارت گفت که هدف توسعه آموزش فن آوری و ارتقا technology فن آوری در کشور است.

امیری در اجلاس نوآوری TEDx 2017 گفت: “برای اولین بار پس از دوازده سال ، تصویری از کهکشان آندرومدا ، نزدیکترین کهکشان به کهکشان راه شیری را دیدم.” “بعد از آن ، من همه چیز مربوط به فضا را با علاقه دنبال کردم.”

سارا امیری یک دختر بلوچ ایرانی تبار است و در سال 1987 در نیکشهر ، منطقه چابهار استان سیستان و بلوچستان متولد شد. امیری پس از اتمام دبیرستان ، با خانواده اش به امارات مهاجرت کرد و در آنجا دبیرستان را به پایان رساند. در سال 2004 ، وی دانشجوی دانشگاه Charge دانشگاه آمریكا شد. چهار سال بعد مهندس کامپیوتر شد و فارغ التحصیل شد.

سارا امیری ، 22 ساله ، در سال 2009 به عنوان مهندس برنامه نرم افزار فضایی در مرکز کنترل از راه دور ماهواره ای دبی ست وان ، که پنج سال در آنجا کار می کرد ، به تیم برنامه ریزی و کنترل پیوست. وی در سال 2015 به عنوان رئیس صنعت هواپیمایی مدیریت ساخت و راه اندازی کاوشگر امید را بر عهده گرفت. پادشاه دبی و نخست وزیر امارات (محمد بن راشد آل مکتوم) وی را به عنوان رئیس بخش هوافضا منصوب و وی را به عنوان رهبر ساخت و راه اندازی کاوشگر امید انتخاب کردند. این شورا از سال 2016 در امارات متحده عربی تأسیس شده است.

در سال 2015 ، سارا امیری توسط مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یکی از 50 دانشمند برتر جهان شناخته شد. در سال 2020 ، وی از طرف BBC به عنوان یکی از 100 زن الهام بخش در جهان انتخاب شد.

من فکر می کنم رسانه های درست یا غلط نباید مانع از تمرکز سیاستمداران روی قسمت های دیگر داستان شوند ، که ترجیح می دهند روی کدام قسمت از داستان تمرکز کنند.

منبع: سایت کردوار نیوز
اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.