کرونای انگلیسی در ایران قربانی گرفت/ موج چهارم در راه است؟

۱,۲۵۴ بازديد

کرونای انگلیسی در ایران قربانی گرفت/ موج چهارم در راه است؟ https://kordavar.ir/کرونای-انگلیسی-در-ایران-قربانی-گرفت-مو/ کردوار نیوز Sat, 13 Feb 2021 19:54:37 0000 اخبار جامعه https://kordavar.ir/کرونای-انگلیسی-در-ایران-قربانی-گرفت-مو/

به گزارش کردوار نیوز ، سیما سادات لاری گفت از دیروز تا امروز ، در تاریخ 25 بهمن 1395 ، براساس معیارهای تشخیصی قطعی ، 7120 بیمار جدید با 191 بیمار کووید در کشور شناسایی شده است که 578 نفر در بیمارستان بستری هستند. وی افزود: تعداد کل بیماران کوید 19 بیمار در کشور به …

منبع: سایت کردوار نیوز
کرونای انگلیسی در ایران قربانی گرفت/ موج چهارم در راه است؟

به گزارش کردوار نیوز ، سیما سادات لاری گفت از دیروز تا امروز ، در تاریخ 25 بهمن 1395 ، براساس معیارهای تشخیصی قطعی ، 7120 بیمار جدید با 191 بیمار کووید در کشور شناسایی شده است که 578 نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: تعداد کل بیماران کوید 19 بیمار در کشور به یک میلیون و 510 هزار و 873 نفر رسید.

لاری گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته 74 بیمار کووید 19 نفر جان خود را از دست داده و تعداد کل مرگ و میر ناشی از این بیماری به 58 هزار و 883 نفر رسیده است.”

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین تجزیه و تحلیل ، در حال حاضر 9 شهر قرمز ، 39 شهر نارنجی ، 228 شهر زرد و 172 شهر آبی است.

وی افزود: آبادان ، اهواز ، بندرماهشهر ، دزفول ، دشت آزادگان ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری صبح امروز در تشریح شهرهای پرخطر گفت: “طبق آخرین نقش ها در تحلیل وضعیت کرونا در ایران ، اکنون اهواز (همراه با کارون ، هویزه و دشت های آزادگان) ، آبادان ، بندر ماهشهر ، دزفول ، وضعیت قرمز و سراب ، آذرشهر ، کلفا ، خوی ، سلماس ، نقده ، عجب شیر ، بوکان ، میاندوآب ، بندرگز ، علی آباد ، آستارا ، رشت ، بندرانزلی ، رودبار ، رودسر ، صومعه سرا ، لاهیجان ، ماسال ، آمل ، بابل ، بابلسر است ، تنکابن ، جویبار ، چالوس ، گرگان ، نطنز ، قاین ، سیرجان ، یاسوج ، گچساران ، بهبهان ، مسجدسلیمان ، رامهرمز ، امیدیه ، شوش ، خرمشهر.

آیا ویروس جهش یافته یک قربانی بود؟

مدتی است نسخه جهش یافته ویروس کرونا در سراسر جهان در حال چرخش است و اخیراً به ایران رسیده و باعث کشته شدن یک هموطن شده است. “وزیر بهداشت نمکی امروز گفت: مرگ یک زن 71 ساله بدون مسافر در خیابان وحدت اسلامی و وقایع بیمارستان های آبیک و هشتگرد اثبات ویروس کرونا در کشور را اثبات کرده است و باید فکر کنیم این ویروس می تواند تحت پوست هر شهر ، روستا و خانواده.

وی افزود: ویروس جهش یافته کرونا بسیار سرکش است و از انتقال و بیماری زایی و مرگ و میر بیشتری نسبت به ویروس قبلی برخوردار است. حال باید فکر کنیم که این ویروس جهش یافته در همه جا در حال گسترش است. گفتم ویروس کرونا پاسپورت نمی خواهد. همانطور که ویروس ووهان همه جا را فراگرفته است ، ویروس جهش یافته انگلیس نیز می تواند همین کار را انجام دهد و در دورافتاده ترین نقاط جهان نیز می تواند این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: اولین قدم آزمایش بیشتر است. علاوه بر آزمایش های سریع تشخیصی ، آزمایش های PCR نیز باید انجام شود. اگر بیمار علائم منفی بودن هر دو آزمایش را نشان داد ، نباید آنها را رها کرد. این بیمار باید دوباره آزمایش شود. نمونه های این بیمار باید به سه مرکز دانشکده بهداشت ، انستیتو پاستور و معاون تحقیقات و فناوری آزمایشات NGS ارسال شود. این جهش مختص ویروس انگلیس یا آفریقای جنوبی نیست. با تنوع ژنتیکی خود ، ناگزیر می توانیم در مرزهای خود به جهش های جدیدی دست یابیم ، یا جهش های ویروسی کشورهای همسایه می توانند از مرزهای ما عبور کنند. مرزها باید کاملاً محافظت شوند. کلینیک های خصوصی نیز باید اولین مکانی باشند که بیماران از آنها بازدید می کنند.

علیرضا رئیسی ، سخنگوی دفتر ملی ضد کرونا ، امروز گفت که این بیماری در استان قزوین رو به افزایش است و شیوع کشنده ویروس انگلیس وجود دارد. بستگان بیمار آزمایش شده اند و نتایج آزمایش برای بررسی آلودگی به زبان انگلیسی تا فردا آماده است.

موج چهارم در راه است

حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی ضد کرونا با سرخ شدن ، موج چهارم کرونا را در برخی از شهرهای خوزستان آغاز کرد و گفت: “همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از موج چهارم تاج جلوگیری کنیم. متأسفانه شنیدیم امروز وضعیت خوزستان قرمز است. ” این یک هشدار برای ما و نشانه ای است که ما به سمت موج چهارم می رویم.

وی گفت: “به ویژه تشخیص سریع ویروس جهش یافته بسیار مهم است که به سرعت از آن مطلع شویم.” فردی که از خارج به یک استان یا شهر وارد می شود ، استاندار ، فرماندار و همه افراد مسئول بهداشت و درمان در این منطقه باید مراقبت کنند و اگر فردی آلوده باشد ، باید بلافاصله موضوع قرنطینه و قوانین را اعمال کند. از این نظر وجود دارد زیرا آنها موضوعات قابل بخشش نیستند.

روحانی تأکید کرد: “بیایید همه دست به دست هم دهیم تا از شیوع چهارم ویروس کرونا جلوگیری شود. ما به نووروز نزدیک هستیم. روزها برای افراد مهم است که باید کار کنند و خانه های خود را تمیز کنند ، بلکه همچنین باید سفر کنند.” یعنی اگر می خواهیم تعطیلات بزرگی را جشن بگیریم ، باید اکنون شروع کنیم و از آن مراقبت کنیم. متأسفانه ، اگر مراقبت امروز شروع نشود ، دوباره با مشکل روبرو خواهیم شد.

رئیسی ، سخنگوی آژانس ملی مبارزه با فساد اداری گفت: “در سطح ملی ، تعداد کشته شدگان دو رقمی است ، بین 50 تا 60 نفر.” ما می دانیم که تعداد پذیرش در بیمارستان ها از دسامبر در کشور م effectiveثر بوده است و کاهش مرگ و میرها به دلیل انطباق با پروتکل های چند هفته گذشته بوده است.

واکسیناسیون منصفانه انجام می شود

معاون توانبخشی اجتماعی استان تهران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در مراکز توان بخشی کمتر از حد خفیف است ، گفت: وزارت بهداشت بیماران و افراد مسن را پس از واکسیناسیون کادر پزشکی در مراکز ترجیح می دهد. .

سید احمد خادم وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز توانبخشی گفت: مراکز مراقبت روزانه مطابق پروتکل های بهداشتی به ارائه خدمات ادامه می دهند و محدودیت های قرنطینه و حمل و نقل در مراکز ادامه دارد.

خادم در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون در مراکز توان بخشی سالمندان و معلولان استان تهران ، گفت: پس از واکسیناسیون کادر پزشکی توسط وزارت بهداشت ، گزینه بعدی واکسیناسیون بیماران بستری و سالخوردگان (در درجه اول) در مراکز است.

۲۳۵۲۳۲

منبع: سایت کردوار نیوز
کرونای انگلیسی در ایران قربانی گرفت/ موج چهارم در راه است؟

افعال بی قاعده در زبان انگلیسی افعالی هستند که:

شکل گذشته و سوم آنها ed نمی‌گیرد و در بیشتر مواقع با فعل اصلی تفاوت دارد. 

نکته مهم در کاملترین لیست افعال بی قاعده  Irregular Verbs List:

برخی از فعل ها هم بصورت بی قاعده و هم بصورت افعال با قاعده به کار میروند. یعنی هم ed میگیرند و هم شکل آنها تغییر میکند. این افعال در جدول زیر با رنگ سبز مشخص شده اند.

جدول زیر یکی از کاملترین لیست افعال بی قاعده  Irregular Verbs List است که برای شما گردآوری کرده ایم. بعضی از افعال معانی متعددی داشتند که ما فقط به یکی از آنها اشاره کردیم.

بقیه آموزش اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.