علاقه‌مندی بخش‌های دولتی و خصوصی ایران برای همکاری با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کرواسی

۱,۲۵۱ بازديد

علاقه‌مندی بخش‌های دولتی و خصوصی ایران برای همکاری با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کرواسی https://myirannews.ir/بین-الملل/علاقه‌مندی-بخش‌های-دولتی-و-خصوصی-ایر/ https://myirannews.ir/بین-الملل/علاقه‌مندی-بخش‌های-دولتی-و-خصوصی-ایر/#respond اخبار ایران من Fri, 19 Mar 2021 00:37:20 0000 بین الملل به گزارش خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من ، “پرویز اسماعیلی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب امروز (پنجشنبه ، 19 مارس) با “زلاتکو حسنبگوویچ” رهبر هیئت پارلمانی ائتلاف دیدار کرد. کرواسی-ایران.در این اجلاس که در پارلمان کرواسی برگزار شد ، گفته شد سفیر ایران از ایجاد ائتلاف دوستانه در قانونگذاری دو کشور ابراز خرسندی کرده …

به گزارش خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من ، “پرویز اسماعیلی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب امروز (پنجشنبه ، 19 مارس) با “زلاتکو حسنبگوویچ” رهبر هیئت پارلمانی ائتلاف دیدار کرد. کرواسی-ایران.
در این اجلاس که در پارلمان کرواسی برگزار شد ، گفته شد سفیر ایران از ایجاد ائتلاف دوستانه در قانونگذاری دو کشور ابراز خرسندی کرده و روابط سیاسی ، فرهنگی و فرهنگی کرواسی و ایران را خوب ، عمیق و دوستانه بررسی کرده است .
وی در مورد پتانسیل و پتانسیل بیشتر مبادلات اقتصادی بین دو کشور ، روابط بین دولتی دو کشور را تشریح کرد: “علاقه زیادی به همکاری با شرکتهای کرواسی و اقتصاد تئاتر وجود دارد.” همین علاقه در کرواسی با استفاده از همکاری اقتصادی با ایران

پرویز اسماعیلی فکر می کرد که نهادهای پارلمانی می توانند روابط بین دو طرف را بهتر ارزیابی کنند ، مشکلات احتمالی را ارزیابی و برطرف کنند و همچنین از پشتیبانی سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور پشتیبانی کنند.
وی همچنین از رئیس و اعضای سازمان کرواسی-ایران خواست که به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.
زلاتکو حسنبگوئی همچنین از روابط عالی دو کشور گفت و گفت: “ایران اولین کشوری در خارج از اروپا بود که یک کشور کوچک کرواسی را به رسمیت شناخت و در حفظ استقلال و یکپارچگی کرواسی نقش اساسی داشت.”
وی افزود: چند روز پیش (15 مارس) بیست و نهمین سالگرد به رسمیت شناختن کرواسی توسط جمهوری اسلامی ایران بود و ایران حتی در زمان جنگ نیز متحد و متحد مورد اعتماد جمهوری کرواسی بود.
حسنبگوئی را خواستار روابط کرواسی و ایران بر اساس روابط گذشته دو کشور شد و افزود: اراده دو کشور یک همکاری اقتصادی قوی به نفع ایران و کرواسی است.

وی همچنین به ضرورت ادغام فرهنگی و علمی از جمله مطالعه زبانهای فارسی و کرواتی ، ایجاد گروه فرهنگ و فرهنگ زبان فارسی در بخش ویژه دانشگاه زاگرب و فرهنگ زبان کرواتی در دانشگاه ایران و تبادل معلم ، دانشجو و فارغ التحصیل در مدرسه ای از تحصیل.
همچنین دو گروه درباره نقش ایرانیان مقیم کرواسی و کروات ها در ایران و چگونگی امضای توافق نامه های دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
در پایان این نشست توافق شد که به زودی همه اعضای مجلس نمایندگان کرواسی و ایران باید با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و روابط دو کشور را در مناطق مختلف بررسی کنند.

انتهای پیام /


https://myirannews.ir/بین-الملل/علاقه‌مندی-بخش‌های-دولتی-و-خصوصی-ایر/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.